Friday, May 20, 2005

surat ke-4 bulan Mei 2005

4) The Most Holy Trinity, May 22, 2005

Monday, May 16, 2005. This morning I did finishing my final paper of Gittin’s class (Recent Development of Mission Theology) and I submitted at noon. With this, I am done for all requirements of this spring semester at CTU and I am looking forward their results plus summer CPE (Clinical Pastoral Education) at Alexian Brothers Hospital.

Tuesday, May 17, 2005. From 10 a.m. to 4 p.m. I spent my time at downtown Chicago, enjoying the warm day and taking pictures that I share via shutterfly.com. On the way to go home in the CTA bus, coincidentally I met two of my CTU’s classmates, namely, Baozhu, svd (from mainland China) and Norma, a Maryknoll novice (from El Salvador). Coming back home, I felt dizzy then after having supper, I took medicine (aspirin) then went to bed directly.

Wednesday, May 18, 2005. In the morning I cleaned up: my room, second floor, my bathroom, and the basement. In the afternoon I cooked for my community: beef soup (rawon) and rice plus crackers. At 4.30 p.m. I attended closing Mass at CTU which was presided by Father Robin Ryan, CP and the woman preacher, Angela Swain.

Thursday, May 19, 2005. This morning while I was recording Petrus’ deaconate ordination from handycam to VHS tape, I was typing some letters for my confreres and friends in Indonesia. At noon, Petrus cooked fried rice for us then Dharmawan plus Ignas made melon juice. For supper, I cooked for the community: Lasagna and Pizza.

After supper, I went to synagogue to attend Petrus’ graduation of CTU for his M.Div program. There were about 103 other graduates of various degrees such as M.Div, MA, MAPS and D.Min. I took some pictures and had posted it on my shutterfly.com. There were three former Xaverian students who graduated also: Adrian, Victor and Alexis. The 37th graduation of CTU lasted for two hours, at 9.45 p.m. and ended up at hall of the KAM Isaiah synagogue with some refreshment. At night I did laundry of my clothes, transferred 40 pictures of Petrus’ graduation and on-line check in through Southwest airline for my departure on Friday, May 20 to Orlando.

Friday, May 20, 2005. In the morning Mass, Petrus shared his reflection as he graduated of CTU yesterday. Today I am going to go to vacation for one week to Orlando, to visit my friend who live in Kissimmee (Florida), namely Cik Anna and Koh Siok Gin. My flight is Southwest number 2053 from Midway airport (1.15 p.m.) to Orlando then my return flight to Chicago number 2956 on Friday, 27 May (arrive at 11.55 a.m.) I will return to Chicago on Friday, 27 May at noon. It’s the reason I send this journal earlier than the usual time. See you next week…..


Saturday, May 21, 2005.


Sunday, May 22, 2005.


4) Hari Minggu Tri Tunggal Maha Kudus, 22 Mei 2005

Senin, 16 Mei 2005. Pagi ini saya menyelesaikan paper terakhir saya untuk kuliahnya Gittin (Recent Development of Mission Theology) lalu saya serahkan di ruang kantornya siang hari. Dengan ini, maka saya telah menyelesaikan semua paper dan tugas kuliah semester musim semi 2005 ini dan saya menunggu hasilnya juga menunggu pula saat matakuliah CPE (Clinical Pastoral Education) di Alexian Brothers Hospital (6 Juni-19 Agustus 2005).

Selasa, 17 Mei 2005. Saya gunakan waktu saya di downtown Chicago, menikmati hangatnya hari ini dan mengambil photo-photo dengan pemandangan downtown Chicago yang saya juga kirimkan lewat shutterfly.com kepada para sahabat. Dalam perjalanan pulang ke rumah di dalam bis CTA saya bertemu dua teman kuliah saya di CTU yaitu: Baozhu, svd (dari daratan China) dan Norma, seorang suster novis Maryknoll (dari El Salvador). Kembali ke rumah, saya merasa pusing sekali, lalu setelah makan malam saya langsung makan obat (aspirin) dan tidur cepat.

Rabu, 18 Mei 2005. Pagi ini saya membersihkan: ruang kamarku sendiri, lantai dua, kamar mandi saya sendiri, dan ruang basement. Di sore hari saya memasak untuk komunitasku di sini: rawon, kerupuk dan nasi. Pukul 4.30 sore saya menghadiri misa penutupan untuk kuliah tahun ajaran 2004-2005 di CTU yang dipimpin oleh Pastor Robin Ryan, CP dan pengkhotbah perempuan bernama Angela Swain.

Kamis, 19 Mei 2005. Pagi ini sementara saya merekam kembali tahbisan diakonat Petrus dari handycam ke kaset VHS, saya mengetik beberapa surat untuk para sesama saudara Xaverian di Indonesia serta para sahabat lain. Di siang hari, Petrus memasak untuk kita, nasi goreng dan Dharmawan serta Ignas membuat es juice melon. Untuk makan malam, saya memasak untuk komunitas Lasagna dan Pizza (tinggal masukkan ke oven).

Setelah makan malam, saya pergi ke synagogue untuk menghadiri wisuda Petrus dari CTU dalam program M.Div. Ada sekitar 103 wisudawan dan wisudawati lainnya yang mengikuti acara tahunan CTU ini dalam berbagai program studi seperti M.Div, MA, MAPS dan D.Min. Saya mengabadikan moment ini dengan mengambil foto dan langsung setelah pulang ke rumah saya transfer ke shutterfly.com saya. Ada tiga mantan frater SX yang ikut wisuda juga yaitu: Adrian, Victor and Alexis. Wisudah ke-37 oleh CTU ini berlangsung selama dua jam, diawali jam 7.30 malam lalu berakhir dengan acara ramah tamah di hall synagogue ini dengan makanan kecil. Malam harinya saya mencuci dan seterika baju, lalu transfer foto wisuda Petrus ke Internet dan akhirnya saya check-in lewat Internet untuk keberangkatan saya besok liburan ke Orlando melalui Southwest.com. Saya akan berangkat hari Jumat, 20 Mei ke Orlando.

Jumat, 20 Mei 2005. Pagi hari saat misa, Petrus memberikan refleksi singkat setelah dia lulus dari CTU kemarin. Hari ini saya pergi berlibur ke Orlando, mengunjungi teman saya yang tinggal di Kissimmee, yaitu Cik Anna dan Koh Siok Gin. Saya akan kembali ke Chicago hari Jumat tanggal 27 Mei siang hari. Itulah mengapa saya menulis dan mengirimkan jurnal ini lebih awal dari biasanya. Sampai jumpa minggu depan….


Sabtu, 21 Mei 2005.


Minggu, 22 Mei 2005.


“Only the good and rational person
is capable of true friendship,
for reason stirs up and nourishes friendship”
(Francis DeSales)

Alexander Denny Wahyudi, sx
Xaverian Missionaries
1347 East Hyde Park Boulevard
Chicago, Illinois 60615-2924
Phone 773 643 5745 Fax 773 643 6907

Website:
http://www.xaviermissionaries.org
and
http://acdw74.blogspot.com
and
http://acdw74.multiply.com
and
http://www.xaverindo.org

No comments: